Har du interesse for museumsarbejde, og kunne du tænke dig at prøve kræfter med arbejdet på et frilandsmuseum?

Glud Museum søger praktikanter, der brænder for historie og kulturarv, og som har lyst til at være en del af det daglige arbejde på et frilandsmuseum.

Vi tilbyder studierelevant erfaring inden for formidling, samlingsarbejde og arrangementer.

Vi søger personer, som:

·         er studerende med faglige kompetencer inden for historie, formidling, oplevelsesøkonomi eller andre museumsrelevante studier.

·         har erfaring med faglig formidling.

·         har lyst til at være en del af formidlingen på museet, og være en aktiv del af planlægningen og eksekveringen.

·         er ansvarsbevidst, struktureret og kan arbejde selvstændigt med egne projekter og opgaver.

Vi tilbyder:

·         En arbejdsplads med højt til loftet og mulighed for at prøve ideer af.

·         Sparring med dygtige kollegaer.

·         Faglig relevant arbejdserfaring.

·         Fleksibilitet ift. dit studie.

·         Egen arbejdsstation samt pc.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

·         Deltagelse i afdelingens driftsopgaver med fokus på formidling, planlægning og deltagelse i aktiviteter og arrangementer, samlingsarbejde mm.

·         Arbejde med udstillinger i museets historiske huse og formidlingen af disse.

Arbejdsopgaverne vil foregå i et tæt samarbejde med museets faginspektører, men du skal kunne være tovholder på egne formidlingsprojekter.

Praktikken er ulønnet. Arbejdstiden fastlægges efter dine behov, men er minimum 25 timer i ugen. Praktikkens varighed er minimum 8 uger, men meget gerne 3-4 måneder.

I ansøgningen lægges vægt på de kompetencer, der er beskrevet i praktikopslaget, men du opfordres til også at dele dine faglige og personlige interesser samt eventuelle idéer til relevante emner, du brænder for at kaste dig over.

Vi opfordrer alle kvalificerede, uanset køn, alder, religiøs og etnisk baggrund, til at søge praktikstillingen.

Hvis ovenstående har fanget din interesse, så tøv ikke med at sende en ansøgning til museumsleder Helle Ingerslev Kristensen på mail: hik@gludmuseum.dk. Har du spørgsmål til praktikken er du velkommen til at ringe til museet på telefon: 7568 3082.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!

Om Glud Museum:

Glud Museum er et statsanerkendt museum i Hedensted Kommune. Glud Museum er et frilandsmuseum, der gennem bygninger og genstande fortæller om livet i landsbyen fra år 1660 og frem til i dag.  Museet har 15 historiske bygninger, f.eks. den firlængede bindingsværksgård Badensminde, der er flyttet til museet fra den lille landsby Øster Bisholt og afholder flere arrangementer og aktiviteter i løbet af året.

Læs mere om museet på www.gludmuseum.dk

Transport:

Det er muligt at komme til museet med tog til Horsens, hvorfra der går bus videre til Glud. I bil er transporttiden fra Århus 45 min.