Indlevering af genstande til Glud Museum

Glud Museum modtager kun genstande, hvis man på forhånd har kontaktet museet og har lavet en aftale. Herunder kan du læse vores retningslinjer vedrørende indlevering og kontakte os direkte.

OBS: Der kan i perioder med travlhed være længere svartid på henvendelser vedr. indlevering af genstande. Vi håber på jeres forståelse.

lokalt tilhørsforhold og historie

For at Glud Museum kan tage imod en genstand og indlemme den i samlingen, skal genstanden have et tilhørsforhold til Hedensted kommune og der skal findes viden om den, fx hvem der har brugt den. 
I visse tilfælde tager vi også imod ting, der ikke har tilknytning til Hedensted Kommune.

skal altid godkendes på Forhånd af fagpersonale

Det er Glud Museums inspektører, som laver vurderingen af, om en genstand skal indlemmes i samlingen. Du kan kontakte os direkte her på siden eller ringe på 75 68 30 82 eller skrive en mail til indsamling@gludmuseum.dk

 

Information om genstanden er vigtigt

Genstandene skal bruges til at formidle kultur og historie og det er derfor vigtig for os at få svar på følgende: hvem har ejet tingene, hvem har brugt dem, hvornår er de fremstillet eller købt, hvornår er de brugt og hvilke fortællinger og minder knytter der sig til tingene. Send meget gerne fotos.

Kontakt for indlevering