Jul i landsbyen på Glud Museum

Jul i landsbyen

Kom til Jul i landsbyen på Glud Museum og oplev julen i gamle dage.

Kom med igennem 350 års julehistorie, når Glud Museum inviterer til Jul i Landsbyen 1. søndag i advent.

I de gamle stuer kan man møde beboerne, som fortæller om vores juletraditioner. Her kan man høre om den gamle jul i 16-1700-tallet, hvor julestuer, julebukke og overtro var en del af bøndernes jul. Fra midten af 1800-tallet begynder julen at minde om den jul vi kender, med flæskesteg, juletræ og småkager. Og i de julepyntede stuer kan man høre om oprindelsen af vores traditioner og hvordan man fejrede julen, i de rige og de fattige hjem.

Jul i landsbyen søndag d. 1. december kl. 11.00-15.00. Museet lukker kl. 16.00.

dec 01 2024

Time