Mosteri: Pres dine egne æbler

Pres dine egne æbler på Glud Museum. Fra d. 21. august 2024 – på Søren Knudsens fødselsdag – til efterårssæsonen slutter, kan du booke en tid til mosteri på Glud Museum.

Hvornår foregår æblepres?

Du booker selv en tid. Ring til museet på tlf. 75 68 30 82 mellem kl. 10:00-16:00, så aftaler vi et tidspunkt.

Æblepres kan bookes fra d. 21. august 2024 og efterårssæsonen ud.

Hvad koster æblepres?

Du medbringer dine egne æbler. Mosteriet er gratis efter betalt entré på 60 kr. Børn under 18 år har gratis entré.

Hvordan foregår æblepres:

Medbring dine egne vaskede æbler. Æblerne skæres i mindre stykker og kommes i kværnen. Når der er kværnet mindst 20 kg æbler, kommes disse over i pressen. Den pressede æblemost løber ned i spanden, hvorefter den kan fordeles i de medbragte dunke. Husk at rengøre mosteriet efter brug.

Huskeliste til æblepres:

1. Æbler
  2. Kniv
  3. Tragt
  4. Spand
  5. Dunke
  6. Si
  7. Litermål

Tragt, si og litermål kan lånes på museet og 2,5 l. dunke kan købes i museets billetsalg.

aug 21 2024 - okt 31 2024
Ongoing...