Indlevering af genstande

Glud Museum modtager kun genstande, hvis man på forhånd har kontaktet museet og har lavet en aftale. Herunder kan du læse vores retningslinjer vedrørende indlevering af historiske genstande til museet.

OBS: der kan forekomme lang svartid pga. afvikling af ferie og travlhed ifm. arrangementer og lignende.

 

Lokalt tilhørsforhold og historie
For at Glud Museum kan tage imod en genstand og indlemme den i samlingen, skal genstanden have et tilhørsforhold til Hedensted Kommune og der skal findes viden om den, fx hvem der har brugt den. 
I visse tilfælde tager vi også imod ting, der ikke har tilknytning til Hedensted Kommune.

Henvendelsen skal vurderes af historiefagligt personale
Det er Glud Museums inspektører, som laver vurderingen af, om en genstand skal indlemmes i samlingen. Du kan kontakte os ved at ringe på tlf. 75 68 30 82 eller skrive en mail til indsamling@gludmuseum.dk

Historien om genstanden er vigtig for os
Genstandene skal bruges til at formidle kultur og historie og det er derfor vigtig for os at få svar på følgende: hvem har ejet tingene, hvem har brugt dem, hvornår er de fremstillet eller købt, hvornår er de brugt og hvilke fortællinger og minder knytter der sig til tingene. Send også meget gerne fotos.

Der kan i perioder med travlhed være længere svartid på henvendelser vedr. indlevering af genstande. Vi håber på jeres forståelse.

Vi bruger cookies til at sikre, at vi giver dig den bedste oplevelse på vores hjemmeside. Hvis du fortsætter med at bruge denne hjemmeside, vil vi antage, at du accepterer brugen af cookies.