Sagn i mørket på Glud Museum

Sagn i mørket

Kom til Sagn i mørket på Glud Museum torsdag d. 28. oktober kl. 17:30 til 20:00. Oplev de gamle sagn, der knytter sig til livet på landet. Besøg de gamle koner, som fortæller historier til skræk og advarsel, hold øje med gespenster og skræmmende skabninger – og hør elverpigernes fortryllende sang.

I tusmørket får fantasien frit løb, og i gamle dage samledes man i stuerne ved skæret fra tællelyset og fortalte historier om genfærd, trolde og de underjordiske. Disse fortællinger – sagn – gjorde det uforklarlige forståeligt, og blev blandt andet brugt til at holde børn og voksne væk fra farer i naturen. Læs mere om baggrunden for den årlige begivenhed her.

Til Sagn i mørket d. 28. oktober kl. 17:30-20:00 vækkes fortællingerne til live ude i og omkring de historiske huse.

Der er gratis adgang.

Arrangementet er støttet af Region Midts kulturpulje og foregår i samarbejde med professionel skuespiller og instruktør Pernille Sørensen fra Play & Act. Glud Kirkes børnekor synger som elverkor.

Region Midt støtter Glud Museum med kulturpulje

okt 28 2021