Kom til Dyrenes dag og Bondens majmarked

Mød Dyrene på Glud Museum

Lørdag d. 8. og søndag d. 9. maj kl. 10.00 – 16.00 kan hele familien opleve søde dyr til arrangementet Mød Dyrene på Glud Museum.

Lørdag d. 8. maj har Børnebondegården fra Serridslev deres søde og tamme dyr med, som til dagligt passes af blandt andet foreningens medlemmer. Oplev de utroligt søde og legesyge klappegeder og andre tamme dyr. Her er der mulighed for at komme helt tæt på dyrene og det vil helt sikkert blive en sjov dag for hele familien – store som små.

Hele familien kan også lave andre sjove aktiviteter på museumsområdet. Legeskuret er fyldt til randen med redskaber såsom stylter, kæpheste og traktorer og keglebanen er klar til en konkurrence om, hvem i familien der kan vælte flest kegler.

I museets café står personalet klar til at lange frokosten og eftermiddagskaffen over disken. I caféen sælges både kaffe, kakao, sodavand og saft til at slukke tørsten og lækker frokost og kager til at tæmme den knurrende mave. Nyd maden udenfor ved de mange borde bænkesæt uden for caféen.

Husk også at se museets mange historiske bygninger, hvor der disse dage er arbejdende værksteder i flere af husene, hvor gammeldags håndværk og husflid kan opleves.

Det skal være trygt og sikkert at besøge Glud Museum. Derfor følger museet altid de gældende retningslinjer fra myndighederne, for at sikre, at besøget er så coronasikkert som muligt. Glud Museum er et frilandsmuseum med 14 historiske bygninger og store åbne arealer og hyggelige udendørs miljøer, hvor der er god plads.

Husk, at børn og unge under 18 år har gratis adgang til museet.

maj 08 2021