Bedsteforældredag

Fredag d. 14. maj kl. 10-16 er der Bedsteforældredag på Glud Museum. Det betyder, at alle bedste- og oldeforældre kommer gratis ind på museet, hvis de tager deres børne- eller oldebørn med – Børn og unge under 18 år har altid gratis adgang til Glud Museum.

Bedsteforældre bærer på et helt livs erfaringer og Glud Museum sørger for at der er rammer til at kunne tale på tværs af generationerne, så bedsteforældrene kan fortælle deres egne historier videre til børnebørnene. Rundt om på museet vil I møde ting og stemninger fra en bedsteforældre barn- og ungdom, der kan være med til at give historierne ekstra liv og sætte erindringen i gang.

I kan købe en lille bog, hvor I kan skrive nogle af de historier ned, som I taler om undervejs – en bog, der kan blive til et kært minde for børn og børnebørn, eller måske en gave, når barnet når konfirmationsalderen…

Fra museets kaffestue serveres der hele dagen mormor-mad, som vi husker den. I museumshaven, omringet af blomster og legeredskaber, kan I således indtage lune frikadeller med rødkål, skønne tarteletter med høns i asparges eller I kan byde børnebørnene på madmoders lækre kringle og gammeldags æblekage.

Husk at man skal vise gyldigt coronapas og ID for at komme på museum, hvis man er 15 år eller derover.

maj 14 2021